VT/m 22 december gratis verzending

 VGratis cadeautas bij elke bestelling

V€ 5,- boektegoed cadeau vanaf € 25,-

Making Ireland Irish
ISBN
9780815632252
Druk vanaf
1e
Verschenen
01-01-2009
Taal
Engels
Bladzijden
344 pp.
Bindwijze
Hardcover
Genre
Management, Economie & Communicatie
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Making Ireland Irish

Tourism and National Identity Since the Irish Civil War

From the dark shadow of civil war to the pastel-painted tourist towns of today, Making Ireland Irish provides a sweeping account of the evolution of the Irish tourist industry over the twentieth century. Drawing on an extensive array of previously untapped or underused sources, Eric G. E. Zuelow examines how a small group of tourism advocates, inspired by tourist development movements in countries such as France and Spain, worked tirelessly to convince their Irish compatriots that tourism was the secret to Irelandzs success. Over time, tourism went from being a national joke to a national interest. Men and women from across Irish society joined in, eager to help shape their country and culture for visitorsz eyes. The result was Ireland as it is depicted today, a land of blue skies, smiling faces, pastel towns, natural beauty, ancient history, and timeless traditions. With lucid prose and vivid detail, Zuelow explains how careful planning transformed Irish towns and villages from grey and unattractive to bright and inviting, sanitized Irish history to avoid offending Irelandzs largest tourist market, the English, and supplanted traditional rural fairs revolving around muddy animals and featuring sexually suggestive ceremonies with new family-friendly festivals and events filling the tourist calendar today. By challenging existing notions that the Irish tourist product is either timeless or the consequence of colonialism, Zuelow demonstrates that the development of tourist imagery and Irish national identity was not the result of a handful of elites or a postcolonial legacy, but rather the product of an extended discussion that ultimately involved a broad cross-section of society, both inside and outside Ireland. Tourism, he argues, played a vital role in "making Ireland Irish."
€41,95
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 41,95
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
-
Levertijd:
Afwijkende levertijd: 6 tot 8 werkdagen.
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Blz.
Boekbestellingen worden t/m 22 december 2017 GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr1 : blz :