ITIL en dienstverlening
ISBN
9789039521342
Uitgever
Boom uitgevers Amsterdam
Druk vanaf
1e
Verschenen
09-09-2003
Taal
Nederlands
Bladzijden
183 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Informatica & Exacte vakken
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

ITIL en dienstverlening

een belofte voor MKB en non-profitorganisaties

ITIL en dienstverlening gaat over de toepassing in de praktijk van IT-servicemanagement. Met voorbeelden uit de dienstverlenende reiswereld, zorg en politie wordt de theorie getoetst aan de vaak lastige, complexe praktijk.
Vanuit de IT zijn inzichten ontstaan die ook toepasbaar zijn op steeds meer gebieden waar servicemanagement een rol speelt, dus niet alleen IT bedrijven maar ook het MKB en non-profitorganisaties. Deze inzichten hebben betrekking op de procesmatige manier waarop IT-servicemanagement ingericht is. Het boek baseert zich hierbij op de ITIL-aanpak (IT Infrastructure Library).
Ook komen de onderwerpen kostenbeheersing en (out)sourcing aan de orde, en is er aandacht voor communicatie en de mens als succesfactor.

ITIL en dienstverlening is geschreven vanuit de achtergrond van de IT en gericht op managers in het MKB en non-profitorganisaties en iedereen die geïnteresseerd is in de wijze waarop servicemanagement kan leiden tot een verbetering van de bedrijfsvoering. Praktisch gesproken biedt dit boek voldoende basis voor het afleggen van het examen ITIL foundation.

Over de auteurs.
Harrie Kisters werkte bij Berenschot en hield zich bezig met
servicemanagement. Hij is medeauteur van de 5-delige ITIL-serie voor de VIAG, de Vereniging voor Coördinatoren Informatievoorziening en Automatisering in de Nederlandse Gemeenten. Nu is hij werkzaam bij Gartner waar hij zich o.a. bezighoudt met beleid rondom IT Servicemanagement.

Erna van Kollenburg werkte bij Pink Roccade en heeft sinds 1997 een eigen adviesbureau op het gebied van servicemanagement. Het laatste jaar heeft zij zich, naast het schrijven van dit boek en het coachen en trainen bij opdrachtgevers, toegelegd op de ontwikkeling van een ITIL Simulatie (www.itil.net) waarmee zij genomineerd is voor de ITSMF innovatie award 2002.
De cases in dit boek zijn gebaseerd op de praktijk. Nieuwe 'best practices', welke leidraad zijn geweest voor de totstandkoming van dit boek, kunnen gevolgd worden op de website www.taita.nl.
€39,95
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 39,95
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
-
Levertijd:
Afwijkende levertijd: 5 tot 7 werkdagen.
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

 

 

 

Blz. Boeken Top 3

In de boekhandel en online verkopen we heel veel boeken. Welke boeken zijn er het meest over de toonbank gegaan? Hier vind je de 3 best verkochte boeken op het gebied van literatuur, spanning, non-fictie en kinderboeken. Wil je liever per genre de boeken top 10 bekijken of de ebook top 10? Dat kan! 

Bekijk alle top 10 lijsten

Boeken in het Nieuws

Bij onder meer De Wereld Draait Door, Pauw, Jinek, Koffietijd, RTL Late Night, Met Het Oog op Morgen én in de bekende dagbladen en tijdschriften worden regelmatig boeken besproken en gerecenseerd. Blz. zet ze op een rijtje: de laatst besproken als eerste en handig ingedeeld naar medium.

Alle Boeken in het Nieuws

.
Waarom Blz.
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr1 : blz